Analityka internetowa

Co to jest Analityka internetowa?

Analityka internetowa – to gromadzenie, analizowanie, jak i przekazywanie informacji o danych internetowych w celu podejmowania trafnych decyzji w związku z optymalizacją stron internetowych. Co istotne, analityka internetowa zawsze powinna być powiązana z potrzebami danej firmy. Analityka internetowa staje się coraz bardziej popularną procedurą, ponieważ firmy szukają nowych pomysłów na zdobywanie klientów. Dzięki analityce internetowej można uzyskać dane dotyczące tego, skąd pochodzi dany użytkownik, ile razy odwiedził stronę i jak wiele czasu na nie przebywał. Te bardzo szczegółowe, ale jakże ważne i pomocne informacje ułatwią późniejszą optymalizację strony.

Pozyskiwanie danych oraz ich analiza to ważne etapy analityki webowej, jednak ważniejsze są wnioski, jakie z nich płyną oraz zarekomendowanie określonych działań na podstawie tych wniosków. Należy pamiętać o tym, że prawidłowe, rzetelne podejście do analityki internetowej, to żmudna i czasochłonna praca. Jednak im dłużej analizujemy stronę, wprowadzamy zmiany i korekty, nasza szansa na rozwój serwisu wzrasta. Odpowiednie podejście do analityki internetowej gwarantuje częstsze powracanie internautów do danej strony. Częsta analiza i weryfikacja danych poprzez wprowadzanie korekt i zmian daje nam możliwość zdobycia wielu cennych informacji o naszych ewentualnych, przyszłych klientach i ich oczekiwaniach. Analiza internetowa da nam odpowiedź na wszelkie pytania i rozwieje nasze wątpliwości dotyczące wprowadzania zmian na stronie.