Google Ads

Czym jest Google Ads?

Google Ads to narzędzie rekalmowe Google’a. Umożliwia on prezentowanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwarek internetowych. Google Ads uchodzi za bardzo skuteczną i trafną metodę docierania do odbiorców, którzy są zainteresowani konkretną usługą czy też produktem. Reklamy Google Ads przybierają formę linków sponsorowanych i wyświetlają się nad i pod naturalnymi wynikami wyszukiwarki Google.

Kampanie prowadzone w Google Ads obejmują także:

  • kampanie banerowe obejmujące reklamy graficzne,
  • remarketing – docieranie do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę, ale nie dokonali konwersji,
  • kampanie produktowe – przeznaczone dla sklepów internetowych,
  • reklamy na portalu YouTube,
  • reklamy w Gmailu (mailing reklamowy)

Do najważniejszych zalet prowadzenia kampanii w Google Ads zalicza się:

  • precyzyjne kierowanie reklam,
  • płatność tylko w momencie, kiedy użytkownik kliknie w reklamę,
  • bieżące modyfikowanie kampanii i budżetu,
  • szybka i skuteczna promocja usług/produktów,
  • dokładne mierzenie efektów reklamy.

Kampanię Google Ads można założyć i prowadzić samemu, choć jeśli nie zna się pewnych zasad i technik w zarządzaniu reklamami w tym narzędziu reklamowym, lepiej zostawić to specjalistom. Wówczas sukces reklamy jest realnym celem do osiągnięcia.