Landing Page

Co to jest Landing Page?

Tzw. landing page to strona docelowa, czyli taka, na którą trafiają osoby, które kliknęły w link, jaki wyświetlił się w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu określonych słów kluczowych. Landing Page wyświetla się nie tylko po kliknięciu w link pochodzący z wyników organicznych, ale także po kliknięciu w reklamę tekstową albo baner.

Bezpośrednie wejście użytkownika na stronę ma jeden cel – przyciągnięcie jego uwagi. W związku z tym strona lądowania (tak zamiennie nazywa się Landing Page) powinna być tak zbudowana, aby przekonać potencjalnych klientów, aby pozostali na niej jak najdłużej – zapoznali się z ofertą naszych usług, dokonali zakupu itd.

Jakie elementy na stronie przyciągają uwagę użytkowników?

  • ciekawe, przyciągające uwagę logo,
  • unikalne treści podzielone na śródtytuły, wypunktowania, tabelki itp.
  • atrakcyjny wygląd strony – obecnie wtóruje minimalistyczny styl stron www,
  • ciekawa grafika, odpowiednio duża czcionka, slajdery,
  • umieszczanie tzw. wezwania do działania.

Prostota strony wpływa na łatwą nawigację, a także szybkie wczytywanie się strony. Użytkownik po przekierowaniu na stronę docelową od razu widzi to, czym jest zainteresowany i nie traci czasu na szukanie. Warto zadbać o to, aby strona była responsywna, czyli poprawnie wyświetlała się na telefonach komórkowych i tabletach.