Co to jest Landing Page?
Tzw. landing page to strona docelowa, czyli taka, na którą trafiają osoby, które kliknęły w link, jaki wyświetlił się w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu określonych słów kluczowych. Landing Page wyświetla się nie tylko po kliknięciu w link pochodzący z wyników organicznych, ale także po kliknięciu w reklamę tekstową albo baner.
Bezpośrednie wejście użytkownika na stronę ma jeden cel – przyciągnięcie jego uwagi. W związku z tym strona lądowania (tak zamiennie nazywa się Landing Page) powinna być tak zbudowana, aby przekonać potencjalnych klientów, aby pozostali na niej jak najdłużej – zapoznali się z ofertą naszych usług, dokonali zakupu itd.
Jakie elementy na stronie przyciągają uwagę użytkowników?
- ciekawe, przyciągające uwagę logo,
- unikalne treści podzielone na śródtytuły, wypunktowania, tabelki itp.
- atrakcyjny wygląd strony – obecnie wtóruje minimalistyczny styl stron www,
- ciekawa grafika, odpowiednio duża czcionka, slajdery,
- umieszczanie tzw. wezwania do działania.
Prostota strony wpływa na łatwą nawigację, a także szybkie wczytywanie się strony. Użytkownik po przekierowaniu na stronę docelową od razu widzi to, czym jest zainteresowany i nie traci czasu na szukanie. Warto zadbać o to, aby strona była responsywna, czyli poprawnie wyświetlała się na telefonach komórkowych i tabletach.