Marketing szeptany

Co to jest Marketing szeptany?

Marketing szeptany (tzw. buzz marketing) jest jedną z form promocji usług, produktów, marki w Internecie. Polega na dokonywaniu działań związanych z przekazywaniem treści reklamowych na:

  • forach i grupach dyskusyjnych,
  • blogach,
  • portalach społecznościowych,
  • porównywarkach,
  • innych stronach powiązanych z konkretną branżą.

Kiedy klient jest zadowolony z zakupionego produktu – zamieszcza w sieci pozytywną opinię. Niestety nie zawsze tak jest. Niezadowoleni internauci wystawią negatywny komentarz. Jak firma powinna się do tego odnieść? Na pewno powinna szybko zareagować i, jeśli klient rzeczywiście ma rację, przyznać się do błędu. Najgorsze co może zrobić, to usunąć niewygodny komentarz. Trzeba działać jawnie i być otwartym na wszelką komunikację i krytykę. Nie „zamiatamy problemu pod dywan”, tylko staramy się dotrzeć indywidualnie do niezadowolonego klienta i zaprezentować mu sposoby rozwiązania problemu.

Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Marketing szeptany może w dużej mierze decydować o tym, jak firma jest/będzie postrzegana na rynku, wśród swoich konkurentów. Poza tym ma wpływ na zdobywanie nowych klientów, czyli tych szukających opinii na temat usług/produktów na forach, blogach itp. Kolejna rzecz to utrzymywanie i umacnianie pozytywnych relacji z dotychczasowymi użytkownikami.
Agencje interaktywne, zajmujące się marketingiem szeptanym wyceniają usługę, biorąc pod uwagę dwa zasadnicze elementy:

  • liczbę wpisów,
  • miejsca, na których dodawane będą wpisy (wpisy sponsorowane)