Nagłówki H1-H6

Czym są Nagłówki H1-H6?

Umieszczanie wartościowych treści na pozycjonowanej stronie to istotna rzecz przy optymalizacji. Równie ważnym zadaniem jest zadbanie oto, by treści były czytelne i przejrzyste. Bardzo pomocne pod tym względem będzie zamieszczenie w tekście nagłówków-śródtytułów z odpowiednimi znacznikami H1, H2, H3, H4, H5 i H6.

Znaczniki o różnych stopniach

W procesie pozycjonowania nagłówki pełnią bardzo ważną funkcję. Wyższy stopień nagłówka, umieszczony w H1, przekazuje najważniejszą treść. Zaraz po nim jest H2, H3 i tak aż do H6. Nagłówki wskazują, że treści na stronie mają hierarchiczny układ. Z tą zależnością wiążą się także pewne zasady, których powinno się przestrzegać, jeśli zależy nam, aby strona szybko i sprawnie przeszła indeksację przez roboty Google’a.
Nagłówek w znaczniku H1 powinien występować na stronie www tylko raz. Zwykle jest to tytuł strony.
Nagłówki od H2 do H6 można powtarzać kilkakrotnie.
W treści nagłówka warto umieścić słowo kluczowe.
Nie warto dodawać wszystkich znaczników w witrynie. Nic na siłę. Znaczniki do H3 w zupełności wystarczą.
Nagłówki powinny być unikalne i ciekawe, by przyciągać uwagę odbiorców.