Responsywność

Czym jest responsywność?

Responsywność, w skrócie RWD (ang. Responsive Web Design), to inaczej dopasowanie strony internetowej do rozdzielczości urządzenia, na którym jest oglądana (np. do smartphona, tableta). Wygląd i układ strony internetowej automatycznie dostosowuje się do okna urządzenia, co ułatwia nawigację oraz zwiększa czytelność strony.

Korzyści z posiadania responsywnej strony internetowej

  • witryna jest czytelna, przejrzysta – poprawnie wyświetli się na każdym urządzeniu,
  • niski koszt utrzymania strony – uiszczanie opłaty tylko za jedną wersję witryny,
  • zwiększenie ruchu na stronie, docieranie do większej liczby klientów,
  • więcej korzyści dla pozycjonowania, czyli wyższa pozycja strony w wyszukiwarce.

Komu powierzyć wykonanie RWD?

Agencje interaktywne zajmujące się projektowaniem stron internetowych z pewnością stosują technikę RWD, tym bardziej, że Google tego typu strony niejako faworyzuje. Roboty indeksujące biorą pod uwagę to, czy strona poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Wówczas taka witryna ma większe szanse na zdobycie jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwarek internetowych. Tylko sprawdzona, zaufana agencja reklamowa wykona responsywność strony www w prawidłowy sposób, dlatego dobrze właśnie im powierzyć to zadanie.