Co to jest SEM?
Obecnie wiele osób poszukuje towarów/usług przez Internet. SEM jest swego rodzaju narzędziem, dzięki któremu możliwa jest komunikacja marketingowa między przedsiębiorcą a potencjalnym klientem. Osobom prowadzącym własny e-biznes zależy na tym, by oferowane przez nich usługi/produkty były widoczne w Internecie, a SEM jest po to, by im to ułatwić. Czym dokładnie jest SEM? SEM to inaczej marketing w wyszukiwarkach internetowych. Nazwa pochodzi z języka angielskiego – Search Engine Marketing. Głównym celem SEM jest promocja witryny w sieci. Dokonywanie konkretnych działań, aby serwis stał się rozpoznawalny. SEM wpływa na budowanie świadomości marki w sieci i pozwala dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Warto dodać, że Search Engine Marketing to jedna z form promocji stron www, która nie wymaga wysokiego nakładu kosztów.
Search Engine Marketing obejmuje także:
- wyniki organiczne w postaci bezpłatnych linków do stron www,
- wyniki płatne (linki sponsorowane)
- wyniki na mapach Google,
- zakupy Google,
- wyniki w grafikach Google.