Targetowanie

Co oznacza targetowanie?

Target to inaczej grupa docelowa. Targetowanie polega na dobieraniu właściwego adresata. Odpowiednio przeprowadzone targetowanie umożliwi dotarcie reklamy nawet do kilku milionów internautów. Według jakich kryteriów można targetować użytkowników?

Targetowanie – rodzaje kierowania

1. Kierowanie kontekstowe na frazy kluczowe i tematy – docieranie do konkretnych użytkowników przy użyciu fraz, związanych bezpośrednio z tematyką witryny. Określamy więc słowa kluczowe i tematykę.
2. Kierowanie na język – jak sama nazwa wskazuje, docieramy do konkretnej grupy docelowej w oparciu o używany przez nich język.
3. Kierowanie na lokalizację – możemy kierować reklamy z uwzględnieniem konkretnej lokalizacji, a więc na miasto, województwo, a nawet na państwo.
4. Kierowanie na miejsce docelowe, jakim jest konkretna witryna.
5. Kierowanie na odbiorców – reklamy wyświetlają się konkretnym adresatom z uwzględnieniem ich zainteresowań, upodobań itp. Kierowanie na odbiorców jest najczęstszym rodzajem targetowania wybieranym przez reklamodawców.
6. Kierowanie wg demografii – uwzględniamy tu płeć odbiorców, ich wiek, a nawet stan cywilny.
7. Kierowanie na urządzenia – można wybrać, na jakich urządzeniach reklama ma się wyświetlać najczęściej – czy ma to być komputer, tablet, a może smartfon?

Mając tyle możliwości, możemy dokładnie określić, do jakich odbiorców chcemy dotrzeć. W ten sposób na stronę/reklamę trafią tylko te osoby, które rzeczywiście są zainteresowane naszymi usługami.