Wezwanie do działania

Co oznacza Wezwanie do działania?

Przy optymalizacji witryny warto zastosować pewne metody, które wzmocnią ruch na stronie, a tym samym zwiększą konwersję. W tym celu często korzysta się z działania nazywanego wezwaniem do działania (ang. Call To Action). Jest to wezwanie użytkownika do wykonania jakiejś akcji, np. zarezerwowania pobytu w hotelu, skontaktowania się z firmą, sprawdzenia oferty świadczonych usług itp. Wezwanie do działania, w skrócie CTA, najczęściej przybiera formę graficzną w postaci przycisku na stronie, który powinien przyciągać uwagę internautów. Zazwyczaj przycisk ten podkreślony jest żywym kolorem, na którym widnieje krótki napis.
Informacja o wezwaniu do działania (call to action) powinna być jednoznaczna i czytelna.

Przykłady „call to action”:

„Umów się na wizytę”
„Dowiedz się więcej”
„Zarezerwuj pokój”
„Sprawdź”
„Skontaktuj się z nami”