Zdobywanie leadów

Na czym polega Zdobywanie leadów?

Czym są leady? Są to informacje związane z konkretnymi osobami/firmami pełniącymi funkcje grupy docelowej. To właśnie na podstawie leadów można budować listy potencjalnych klientów, co w prowadzeniu e-biznesu w sieci jest naprawdę na wagę złota. Dokładnie poznanie grupy docelowej pozwoli tak ukierunkować ofertę świadczonych usług, by nakłonić przez to potencjalnych klientów do nawiązania współpracy, rozpoczęcia sprzedaży itp.

Generowanie zapytań o konkretne oferty pozwala uzyskać wiele cennych informacji o potencjalnych klientach i dąży do finalizacji transakcji. Zdobywanie leadów wiąże się z wyborem odpowiedniego kanału komunikacyjnego. W marketingu internetowym wybór odpowiedniego kanału pozwala skutecznie dotrzeć do określonej grupy docelowej.
Najczęściej używane kanały do pozyskiwania leadów:

  • e-maile,
  • event marketing – tworzenie imprez reklamujących usługi, produkty,
  • content marketing,
  • działania w wyszukiwarkach,
  • social media,
  • direct traffic – bezpośredni dostęp do strony internetowej.