Na czym polega Zdobywanie leadów?
Czym są leady? Są to informacje związane z konkretnymi osobami/firmami pełniącymi funkcje grupy docelowej. To właśnie na podstawie leadów można budować listy potencjalnych klientów, co w prowadzeniu e-biznesu w sieci jest naprawdę na wagę złota. Dokładnie poznanie grupy docelowej pozwoli tak ukierunkować ofertę świadczonych usług, by nakłonić przez to potencjalnych klientów do nawiązania współpracy, rozpoczęcia sprzedaży itp.
Generowanie zapytań o konkretne oferty pozwala uzyskać wiele cennych informacji o potencjalnych klientach i dąży do finalizacji transakcji. Zdobywanie leadów wiąże się z wyborem odpowiedniego kanału komunikacyjnego. W marketingu internetowym wybór odpowiedniego kanału pozwala skutecznie dotrzeć do określonej grupy docelowej.
Najczęściej używane kanały do pozyskiwania leadów:
- e-maile,
- event marketing – tworzenie imprez reklamujących usługi, produkty,
- content marketing,
- działania w wyszukiwarkach,
- social media,
- direct traffic – bezpośredni dostęp do strony internetowej.