Long tail

Co to jest Long tail?

Long tail to koncepcja tzw. długiego ogona. O co chodzi? Zwykle jest tak, że przy dobieraniu słów kluczowych w procesie pozycjonowania, wybiera się popularne frazy składające się z dwóch lub maksymalnie trzech słów. Long tail dotyczy dłuższych słów kluczowych. W ten sposób słowa kluczowe są bardziej doprecyzowane i przynoszą więcej korzyści, jednak liczba ich wyszukiwań nie jest zbyt dużą. Mimo że dłuższe frazy kluczowe są mniej popularne, to mogą przynieść dużo większe rezultaty.

Zalety stosowania koncepcji długiego ogona:

  • trafniejsze definiowanie potrzeb użytkowników,
  • szybsze efekty pozycjonowania,
  • pozycja witryna jest nie tylko wyższa, ale także stabilniejsza,
  • zapewnienie odpowiednio wysokiego współczynnika konwersji.

Jak wygląda długi ogon – przykład

Jesteśmy zainteresowani zakupem butów sportowych i wiemy dokładnie, jakiego typu są to buty, znamy także ich markę. Nie wpiszemy w wyszukiwarkę „buty sportowe”, tylko podamy dokładnie model i producenta, np. „damskie buty sportowe do biegania Nike”. Takie wielowyrazowe zapytanie jest precyzyjne i klient, który trafi na naszą stronę po przekierowaniu, z pewnością będzie zainteresowany ofertą, a szanse na dokonanie zakupu znacznie wzrosną.