Współczynnik odrzuceń

Co to jest Współczynnik odrzuceń?

Google Analytics to narzędzie, które podaje szczegółowe informacje związane z ruchem na stronie internetowej. Dzięki niemu dowiemy się, czy strona jest chętnie odwiedzana przez użytkowników. Jeśli współczynnik odrzuceń jest wysoki, trzeba zastanowić się, co zrobić, aby poprawić jakość strony i przyciągnąć do niej więcej osób. Współczynnik odrzuceń (ang. Bounce Rate, w skrócie BR) podaje procent użytkowników, którzy wychodzą ze strony i nie podejmują na niej żadnej interakcji, np. nie dokonują konwersji. Współczynnik odrzuceń pokazuje, czy witryna odpowiada potrzebom użytkowników.

Wysoki współczynnik odrzuceń – przyczyny:

  • strona www składająca się tylko z jednej strony, tzw. one site page,
  • użytkownik znajduje wszystkie informacje na jednej stronie, np. nr telefonu, po czym wychodzi z niej.

Użytkownicy odwiedzający naszą stronę powinni zagłębić się w niej. Informacje umieszczone na stronie powinny zaciekawić użytkownika. Należy więc zadbać o to, by witryna prezentowała dobrą jakość. Usługi powinny być odpowiednio podzielone, opisane. Nawigacja po witrynie powinna być prosta, intuicyjna. Istnieje wiele parametrów, dzięki którym podwyższymy jakość strony www.