Czym są media społecznościowe?
W ostatnich latach media społecznościowe eksplodowały jako kategoria dyskursu online, gdzie użytkownicy tworzą treści, udostępniają je i komentują w niesamowitym tempie. Prym wiedzie Facebook, choć coraz bardziej popularny staje się także Instagram oraz Twitter. Internauci korzystają z tego rodzaju nośnika, głównie ze względu na łatwość użycia, szybkość i zasięg. Obecnie to media społecznościowe wyznaczają trendy. To na nich przeprowadzane są dyskusje na ważne tematy. Osoby prowadzące własny biznes w sieci mogą wykorzystać media społecznościowe do promocji swoich usług. Posiadając konto na portalu społecznościowym można także:
- zwiększyć prestiż firmy,
- nawiązać szybki i trwały kontakt z odbiorcami,
- budować świadomość marki,
- poznać oczekiwań klienta.
Głównym celem social mediów jest wykorzystanie ich w celach marketingowych, zarówno przez małe, jak i duże przedsiębiorstwa. Ogromny zasięg, dostępność oraz szybkość i trwałość mediów to właściwości, które umożliwiają skuteczną promocję usług w sieci.